[O2] egr- kalpka gasząca buczenie??? co to jest?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toocool
    Rider
    • 2008
    • 303
    • Octavia IV combi (NX5)

    #26
    Zamieszczone przez Tomek_dx
    W O1 klapka gasząca jest sterowana podciśnieniowo i żaden silniczek za 750,- się nie zepsuje
    Nie tylko w O1, w O2 1.9TDI niektórych chyba też. Ale...
    Klapka z BKD jest odporna na "chorobę szalonych diesli" czyli sytuację, gdy olej puszczony z nieszczelności w turbo dostaje się na cylindry, i silnik wkręca się na "chore" obroty, kierownik gasi, a on jeszcze szybciej się kręci, aż coś walnie - korba np. się złamie i zablokuje wał. Wtedy nawet 750zł nie wystarczy na naprawę ;-)
    Podciśnienia wtedy nie ma, albo to co jest jest za słabe. A w BKD, jak wyjmiesz kluczyk, to klapa się zamknie i zadusi silnik...

    Jest więc jakiś sens zmiany sterowania klapą.

    Zamieszczone przez Maru 123
    ...ułamane 2 pierwsze ząbki od mechanizmu sterownia tą klapką...
    Kurna, identyko jak u mnie ;-)
    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #27
      Zamieszczone przez toocool
      Maru 123 napisał/a:
      ...ułamane 2 pierwsze ząbki od mechanizmu sterownia tą klapką...

      Kurna, identyko jak u mnie ;-)
      da się to wymienić? jest to rozbieralne?
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • toocool
        Rider
        • 2008
        • 303
        • Octavia IV combi (NX5)

        #28
        Goście z warsztatu na ul. Syreny podobno mi to naprawili, tzn posklejali czy coś. Ale później okazało się, że mam również walnięty silniczek i tego nie byli już w stanie. Tak jak pisałem, dosyć mi się spieszyło i nie chciałem go przewijać u tego speca, o którym pisałem wcześniej, więc po prostu wymieniłem na nową.
        Ale te dwa zęby podobno naprawili, choć tego nie widziałem. Może zadzwoń i zapytaj. To było miesiąc temu, podejrzewam, że będą kojarzyć sprawę.
        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

        Komentarz

        • Maru 123
          RS
          • 2008
          • 4660

          #29
          dobra po pracy jeszcze zajrzę dom tego i może uda się coś z tym zrobić :roll:
          1.8T AGU L&K

          2.0TDI BKD ELEGANCE

          TOYOTA LAND CRUISER J95

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            A wiec wychodzi na to ze problem jest przez gromadzacy sie tam syf. Jakby to czyscic co 50kkm to zabki nie pekna, silniczek nie wyzionie ducha :twisted:

            No to wyczyszcze u siebie za niedlugo, zapobiegawczo po 110kkm :twisted:


            Tak samo mozna odlaczyc kabelek, bedzie cisza pytanie czy bedzie wywalac bledy i tryby awaryjne :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #31
              Maru 123, Poniżej masz link do instrukcji ze zdjęciami jak rozebrać tą klapkę.
              Niestety oryginał jest po francusku ale przepuściłem to przez tłumacza google i daje radę załapać o co chodzi, własciwa instrukcja jest od połowy strony:


              Poza tym widziałem gdzieś w necie zdjęcia magików, którzy dorabiali te dwa ułamane ząbki.

              A i jeszcze na końcu w tym linku jest ciekawy patencik na zaworek spustowy oleju z środka bez rozbierania mechanizmu

              Znalazłem na trzeciej stronie powyższego francuskiego posta:


              zdjęcia i instrukcję jak dorobic te dwa ułamane ząbki.

              Ewentualnie najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić używkę a allegro lub ze szrotu nawet uszkodzoną za 50-100 pln i wymienic tą zębatkę.

              Może ktoś zacznie dorabiac takie zębatki. Na zachodnich stronach wyczytałem że za klapkę gaszącą w serwisie krzyczą 325 EURO!!! Nieźle co?
              Tomek

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #32
                Zamieszczone przez Tomek_dx
                Ewentualnie najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić używkę a allegro lub ze szrotu nawet uszkodzoną za 50-100 pln i wymienic tą zębatkę.
                To Marek już taką ma jedną :wink: Coś się udało wymodzić? Myślę, że - jak już rozebrałeś - z dwóch da radę zrobić jedną sprawną

                Komentarz

                • Maru 123
                  RS
                  • 2008
                  • 4660

                  #33
                  Niestety z przeszczepu nic nie wyszło bo klapka którą dostałem od fernando, tez miała połamane 2 pierwsze ząbki :x co za gówno :!:
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34


                    Czy mozna wstawic w miejscu podlaczenia rurki od EGRu blachy jak to kiedys sie rozwiazywalo ??? (chodzi o ta rurke nad strzalka, bo sama strzalka pokazuje wtyczke do klapki EGRu)


                    Wtedy syf nie bedzie sie gromadzil w kolektorze bo nie bedzie mial skad sie tam gromadzic.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Maru 123
                      RS
                      • 2008
                      • 4660

                      #35
                      Maicroft, a co jest w tej rurce metalowej do EGRa?
                      1.8T AGU L&K

                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Wychodzi od turbiny i wchodzi wlasnie do kolektra dolotowego. Jakby wywalic calkiem EGR z auta to ta rurka jest tez zbedna, pozostaje kwestia bledu w sofcie, ale programowo da sie wylaczyc to badziewie.


                        W OI w miejscu laczenia sie wlasnie tej rurki z EGRem mialem wsadzona blache i po 30kkm jak zrobilem ten zabieg caly ten mechanizm byl czysty, byl tylko jedynie minimalny nalot oleju i tyle, ale brak bylo syfu ktory przed tym zabiegiem tam sie gromadzil.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • toocool
                          Rider
                          • 2008
                          • 303
                          • Octavia IV combi (NX5)

                          #37
                          Maicroft, w VAGu chyba się nie da wyłączyć tego. Rozumiem, że mówisz o zmianie mapy?
                          Z tego co wiem, to w EDC16 samo wyłączenie też jest problematyczne, bo odcięcie spalin niesie ze sobą kilka dodatkowych zmian w pracy silnika - np. podniesie temperaturę i na dłuższą metę wyjdzie poza marginesy tolerancji.
                          Trzeba by pewnie zmienić nie tylko mapę, ale również i nieco więcej logiki...
                          Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Wychodzi od turbiny i wchodzi wlasnie do kolektra dolotowego.
                            czyli jeśli w tej klapce był olej to znaczy że przedostał się tam od turbiny? no bo nie powinno go tam być :roll:
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              Ta rurka o ktora pyta leca tylko spaliny i osadza sie w niej oraz EGRze taki sam osad jak w turbinie i wlasnie to powoduje blokade kierownic w turbinie jak i blokowanie EGRu
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Maru 123
                                RS
                                • 2008
                                • 4660

                                #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                osad
                                no dobrze ale skąd olej w mechanizmie klapki gaszącej? :roll:
                                1.8T AGU L&K

                                2.0TDI BKD ELEGANCE

                                TOYOTA LAND CRUISER J95

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  osad
                                  no dobrze ale skąd olej w mechanizmie klapki gaszącej? :roll:

                                  Z wylotu odmy. W tej części dolotu panuje nadciśnienie wytwarzane przez turbinę, a w puszce sterowania klapki gaszącej panuje ciśnienie zbliżone do atmosferycznego. Jak puszcza uszczelniacz na osi klapki to nadciśnienie przepycha powietrze i drobiny oleju do puszki...

                                  Chyba czas pomyśleć o OCT...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • miguello
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1849

                                    #42
                                    ten sam problem tyle że w Leonach:



                                    I zostało to rozwiązane na stałe :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • Maru 123
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4660

                                      #43
                                      czyli usunięcie na stałe :roll: :wink:
                                      1.8T AGU L&K

                                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                                      Komentarz

                                      • miguello
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1849

                                        #44
                                        na to wychodzi, nawet fotka była pusto się tam zrobiło dosyć :lol: :lol:

                                        Komentarz

                                        • toocool
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 303
                                          • Octavia IV combi (NX5)

                                          #45
                                          Ciekaw jestem jak to wpływa na "wariowanie" ECU, bo może być tak, że to wariowanie to kolejny mit forów internetowych o konieczności ingerencji w soft, a ECU i tak nic nie zauważy w wypadku 2.0TDI...
                                          Fajnie by było.
                                          Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                          Komentarz

                                          • miguello
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1849

                                            #46
                                            toocool, nic tylko zalogować się na LCT i wysłać PW :P

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez miguello
                                              nic tylko zalogować się na LCT i wysłać PW
                                              Michał ty masz tam chody więc może byś spróbował
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • miguello
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1849

                                                #48
                                                Oto odpowiedź:

                                                "nie mam zadnych komplikacji
                                                usuniete 1,5 roku temu
                                                bledu nie ma , bo tak jak pisalem jest ona usunieta rowniez w sofcie "

                                                Komentarz

                                                • ufo
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1475
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                                  czyli usunięcie na stałe :roll: :wink:
                                                  i po problemie, tylko zakasać rękawy i do roboty :wink:
                                                  czyli wyjście jest na ten EGR, dobrze wiedzieć :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8030
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    Jako, że nastąpił jakiś wysyp "padów" tych klapek to postanowiłem zajrzeć też do mojej.
                                                    Zainspirowany twoimi zdjęciami też przez ciekawość zajrzałem do swojego EGR i ma coś takiego po 64kkm przebiegu. Więc jest nalot ale nie ma go odłożonego.Zobaczymy przy 100kkm.
                                                    Załączone pliki
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...